Zending - Werelddiaconaat - Ontwikkelingssamenwerking

Zending Werelddiaconaat Ontwikkelingswerk
De werkzaamheden van de commissie bestaan uit:
- Buitenlandse munten of oud geld inzamelen
- Postzegels/kaarten, oude mobieltjes, cartridges, telefoonkaarten  brillen e.d. inzamelen.

De postzegels- en briefkaartenactie voor zending, werelddiaconaat en ontwikkelingssamenwerking brengt landelijk jaarlijks  ongeveer
€ 22.000,- op.De inzameling van mobieltjes, cartridges en oud en buitenlands geld leveren  bijna € 3000,- op.
Tachtig procent van de opbrengst is voor het zendingswerk van Kerk in Actie, twintig procent gaat naar de Gereformeerde Zendingsbond.
Vele vrijwilligers in het gehele land zoeken de vrachten postzegels en kaarten uit. En de beste manier wordt gezocht om de postzegels en kaarten het meeste op te laten brengen.
Wij verzoeken u de postzegels niet af te weken, maar ruim met een randje papier afknippen.

Ansichtkaarten met afbeeldingen van landschappen en steden mogen niet beschadigd zijn. Geboortekaartjes en kaarten van Unicef, Anton Pieck, Janneke Brinkman, Marjolein Bastin, Rie Kramer of andere beroemde tekenaars zijn van grote waarde. Evenals kaarten van Anne Geddes, Removos (mond- en voetschilders), Hartjeskaarten "Voor het Kind" met een hartje achterop en de Koninklijke Nederlandse Reddingsmaatschappij. De gewone kaarten met bloemen of voorzien van (kerst of andere) wensen hebben geen waarde.
U kunt alles in de ton bij de kapstok in de kerk deponeren.