DONEREN

Als u een gift wilt doen voor een van de collecten, of aan de Diaconie,
dan kan dat via het volgende banknummer:

NL 07 RBRB 0916 7530 18
Regio Bank De Wolden

Diaconie IJhorst De Wijk

De Diaconie biedt (samen met andere gemeenteleden) hulp aan mensen in knelsituaties, aan mensen die het moeilijk redden. Dit kunnen mensen zijn uit de eigen (kerkelijke) gemeente, uit de Nederlandse samenleving of daarbuiten. Wereldwijd verkeren mensen in nood door oorlogen, natuurrampen, of hebben ze honger, geen dak boven hun hoofd, gebrek aan onderwijs, inkomen of burgerrechten. De kerkelijke gemeente IJhorst de Wijk draagt met het diaconale werk bij aan het helpen van mensen in nood.

Wat doet de Diaconie allemaal?
Tijdens de kerkdiensten zorgt de Diaconie voor het goed verlopen van het Heilig Avondmaal (3 a 4x per jaar).

Diaconaal werk.
1-Bijdragen aan de samenleving, zending en werelddiaconaat (door middel van collectes in de wekelijkse kerkdiensten).
2-Gemeentewerk, door het organiseren van activiteiten.
Voorbeelden:
-Elke week bloemen in de kerk die na de kerkdienst bezorgd worden bij mensen die ziek zijn of wel wat morele steun kunnen gebruiken
-Attentie/bloemen voor 80+ers bij verjaardagen en jubilea
-Oogstdienstattenties
-Paasattenties
-Een gezellige avond verzorgen in Huize Dunninghe
-Kerstpakketten voor de minima.
-Levensmiddelenactie voor de Voedselbank Zuidwest Drenthe i.s.m. de plaatselijke supermarkt
Gelukkig kunnen wij een beroep doen op veel vrijwilligers! Zonder hen zou dit werk niet gedaan kunnen worden.
3-Het steunen van projecten in binnen- en buitenland.
Binnenlandprojecten, bijvoorbeeld steun aan Hospice Eesinge en aan de voedselbank Zuidwest Drenthe. Buitenlandprojecten, voorbeelden hiervan zijn: Een koe, een toekomst (Albanië), Abaja ba Kristo (gemeenschap van zendingsdiaconessen in Rwanda,v/h Anke Slagmolen). Mercy Ships, Haïti (o.a. bouw van scholen en zorgen voor schoon drinkwater).

De Diaconie vergadert 1 x per 6 weken en wij wonen de maandelijkse kerkenraadsvergaderingen bij.

De volgende personen maken deel uit van de Diaconie:
Voorzitter: Gerda v.v. Meent
Penningmeester: Erik Nobel