Welkom bij de Protestantse kerk IJhorst - de Wijk. Welkom bij de Protestantse kerk IJhorst - de Wijk.

Welkom bij de Protestantse kerk IJhorst - de Wijk.
De protestantse kerk IJhorst - de Wijk is een open en gastvrije gemeente waar het christelijk geloof op aanstekelijke wijze wordt gevierd en waar vertrouwen en inspiratie wordt geboden in werken en leven. IJhorst - de Wijk wil een gemeente zijn die viert, uitdaagt, bemoedigt, steunt en troost kortom, een kerk waar iedereen zich thuis voelt, ondanks de grote verscheidenheid in het persoonlijk geloof. De gemeente wil geen kerk zijn die zich laat leiden door de toenemende ontkerkelijking en desinteresse voor het geloof, maar een kerk die zich laat leiden door Gods woord, die wil groeien in het geloof, met oog en hart voor elkaar en de naaste.

Kerkdiensten bekijken of luisteren Kerkdiensten bekijken of luisteren
de uitzendingen en terugkijken van kerkdiensten vind u onder het kopje 'kijk of luister kerkdiensten'

(Burgerlijke) Trouwlocatie en Concerten (Burgerlijke) Trouwlocatie en Concerten
interieur van de kerk (in normale tijd)
Het kerkgebouw ligt op een idyllisch plekje in het reestdal en is mede daardoor in trek als locatie voor de huwelijksinzegening. Ook is de kerk aangewezen als trouwlocatie voor burgerlijk huwelijken binnen de gemeente Staphorst.

Het gebouw heeft een uitstekende geluidsinstallatie met meerdere (draadloze) microfoonaansluitingen en de mogelijkheid om muziek vanaf USB af te spelen of beeld en geluid via een laptop.

Het gebouw heeft een heel goede akoestiek en wordt daarom ook vaak gebruikt voor het geven van concerten. Er zijn in het verleden ook regelmatig opnames gemaakt voor CD's.

Er is plaats voor ongeveer 200  personen (65 in corona tijd afhankelijk van de regelgeving) en in overleg bieden we de mogelijkheid voor het schenken van koffie en thee voorafgaand aan een concert en/of in de pauze. Voor oefenen, bijeenkomen vooraf of de nazit is naast het kerkgebouw ook 'de Reesthof' beschikbaar of bij  mooi weer kan het pleintje naast de kerk benut worden.

Ook biedt de accommodatie de mogelijkheid uw evenement (beeld en/of geluid)  uit te zenden via internet en/of op te nemen.

Voor vragen of reserveringen kunt u kontakt opnemen met de koster

zie ook de rondleiding door onze kerk op openmonumentendag

Facebookgroep

Word ook lid van de besloten Facebookgroep "protestantse kerk IJhorst-De Wijk" om elkaar te leren kennen, niet uit het oog te verliezen en inspiratie te delen. Een warme en inspirerende plek voor iedereen die zoekt naar een positieve manier van verbinding.

Kerkdienst -1e collecte:Diaconie - 2e collecte: Kerk - 3e collecte Muziek in de kerk
datum en tijdstip 21-04-2024 om 10:00
meer details

Kerkdienst -1e collecte:Diaconie - 2e collecte: Kerk - 3e collecte Onderhoud de Reesthof